marți, 20 noiembrie 2007

Green Hours...in Arad



In sfarsit cineva cu mai multa minte din orasul acesta, destul de "mort" in ultima vreme, a avut o idee foarte buna de a face ceva mai special...si anume sa copieze modelul celor de la Green Hours din Bucuresti de a sustine piese de teatru in cluburi. De fapt este vorba de un singur club, si anume Club Frontiera.
Am ramas placut impresionat de initiativa de a pune in scena cate o piesa de teatru in fiecare luni seara. Macar mai facem si noi ceva interesant in afara de a sta prin birturi la ceaiuri, sucuri, beri, barfe etc...
Piesa de lunea aceasta s-a numit "Hamletule" si a fost un one man show, jucat de Ioan Peter. Hamlet in varianta tiganeasca. Evident o piesa adresata publicului tanar, care poate sa inghita mai usor o parodie cu injuraturi si manele, decat publicul mai in varsta care merge la teatrul de stat si care se uita la asa o pisa si spune..."cata incultura in ziua de azi...au distrus si teatrul..."
Si pot sa spun ca a fost un adevarat succes. Publicul a fost incantat, aplauze, lumea in picioare etc.
Si acest succes tind sa cred ca s-a datorata si atomosferei. Lumea statea linistita la masa, fuma o tigara, bea o bere, un suc...fara stresul acela care il intalnesti la teatru..."cand e pauza sa ies la o tigara? nu pot sa merg la baie ca deranjez tot randul!". Exact cum se intampla si in clubul Bucurestean.
Sper ca acest "proiect" sa mearga mai departe, sa se extinda la mai mult decat teatru...sa adauge si o seara karaoke, o seara de stand-up comedy etc si sunt sigur ca va avea priza la public pentru ca astfel de seri chiar lipsesc din programul acestui oras.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Salutare!

Zici ca Aradul e un oras `mort` ?
Pai ce ai mai zice daca ai locui intr-un orasel ca al meu,unde dupa ce s-a intunecat,indiferent ca e luni sau simbata, totul e inchis, si pe strazi nu mai trece nimeni?
Unde nu sunt cluburi,doar niste baruri renovate care se vor cu pretentii, discoteci care se gasesc mult prea departe de oras, discoteci de comuna, nu mai mari decat un living, si in care rasuna manele si sunete de sticle sparte si urlete colorate,ce ar trebui sa arate ca acolo e plin de `bazati`?
Si in oras e o discoteca....dar nu e frecventata fiindca se asculta house/club/dance iar liceenii nu gusta asa ceva; k doar maneaua si sticla de bere la 2l cumparata de la magazinul de la colt si bauta intr-una din discotecile de sat, dupa ce in prealabil te-ai dat in spectacol dansand pe o masa, prinde pe aici.
Aici green hours este de fapt `grin auar` si implica o sticla verde si un grup de talentosi plini de ei, innebuniti dupa guta si care tzopaie pe unde vor cat vor......chiar daca scena e masa la care incerci sa bei un suc.
Nu frecventez astfel de locuri, dar am o ruda care e incantata de acest tip de distractie si care ar organiza un genocid daca ar fi oprita de la astfel de `manifestari culturale`.
Deci vezi? Se poate mult mai rau. Asa ca enjoy the Green Hours si orice pare cat de cat interesant si decent. Sau ti se pare mai interesant grin auar? :))

Andrei Pernevan spunea...

Hello again!

Zic despre Arad k e un oras "mort" pentru simplul motiv k am stat in Bucuresti timp de 3 ani, pana acum in vara. Si indiferent d c zic unii si altii despre Bucuresti, e un oras ok, unde gasesti oameni buni daca stii unde sa cauti. Eu am stiut si am dat numai peste oameni ok. Si acolo tot timpul aveai ce face. In orice zii din saptamana, daca vroiai sa mergi undeva gaseai cate un eveniment. Evident, exista si barurile sau cluburile, dak l pot numi asa, unde se asculta manele, dar au cam disparut.
Nu stiu cum este la Curtea de Arges pentru ca nu am fost niciodata, dar pentru mine a fost un "soc" ca sa zic asa, cand m-am intors in Arad si am vazut k nu mai misca nimic. Si vorbesc din punct de vedere cultural pentru k birturi sunt o gramada.
Si aici sunt fitzosi si manelisti dar noi incercam sa ii evitam pe cat posibil. In grupul meu nu sunt asa oameni. Nu am nimic cu ei, dar nu ii inteleg...ce vad ei la muzica aia? Prin discoteci nu umblu pentru k nu suport sa vad copii de 14-15 ani, plini de fite si bani, care nu mai au ora de mers acasa si din cauza lor noi nu avem niciodata loc la o masa. Pe vremea mea nu se intampla asa...eram noi nebuni dar totusi aveam limite...acum se pare ca nu mai exista asa ceva.
Dar ce pot sa zic...asta e generatia noua...care o sa ne inlocuiasca pe noi candva...si sincer...mi-e frica de c s va intampla...

Powered By Blogger